Jdi na obsah Jdi na menu
 


info o Polním dnu 2009 z 9A

14. 7. 2009

     konečně čas dovolených-rodinka si umanula jet k moři po cca roce povídání jejich sen na dosah přeskočím skládání ponožek a... již delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou odjet polňák z dovči - stále mě deprimovala ta ale co když a pod. nakonec jsem dojel na Nakléřov do boudy, kde jsem do auta naložil 15 metrového magirusa a 7el. Quada, který ještě nepoznal co je to el. vlnění, doma doplnil o FT817 s PA a hurá. Je pravda, že nebýt kamaráda Milana, asi bych vysílal někde od moře - sice mě naváděl at v kempu Soline - BIOGRAD NA MORU, 14mnm postavím stožár, že bude legrace, ale na štěstí k ničemu nedošlo, nekecám, když řeknu, že se ujelo cca 400km než jsem našel ten pravý kopec. Ono to v 9A není jednoduché jako v krušných horách, tam kam se ukáže na mapě se totiž nedá vyjet ani když je v mapě namalovaná cesta...po málem zatčení místní policii, když jsem se dožadoval a žadonil o místečko na hlavním Chorvatském vysílači v domnění že radioamatéry nemají rády (později jsem zjistil, po toulkách po Zadaru-zde jsem našel kolektivku v místní škole našel i předsedu klubu, který mi vysvětlil, že to je jejich kota,hi ale hlavně je potřeba fůra potvrzení pro vstup), další pokus byl výstup na kopec M. Alana, kde kamarád oplakával své vozidlo Octavii - která jizdu po hrubém makadanu znalo z vyprávění, tady také nic byl to průsmyk nic pro stavbu antény, nakonec jsem našel kopec V. Promina 1147mnm LOCATOR: JN83CW,odkud jsem odjel závod. Samotné přípravy komplikoval fakt, že mi odešlo dobíjení na altiku, proto jsem dostal na podlahu ke spolujezdci další akumlátor - samotný výjezd na kotu byl v pohodě věděl jsem do čeho jdu, jelikož jsem si to před dvěma dny s dětmi projel. Stavba stožáru se obešla též bez obětí jen jsem se potřeboval dostat na protější svah pro třetí kotvení, ale jasně viditelné kameny s označením miny mě odradily jít po louce cca 10m za tímto označením a jal jsem se vylezt cca 8 m po skále což se na druhý pokus podařilo. I sestavení Quadu dle dodaných rozměru jirky 1JST bylo OK, PSV, 1:1,2 no super při zaklíčování cca 80W bomba - záhy mi však došlo, že tímto výkonem bych dlouho nevysílal a hlavně bez elektriky se nedostanu domu do kempu t.j. cca 100 km, zvolil jsem variantu cca 30W. Hned po zapnutí rádia mě překvapila čistota pásmu, kterou z krušných hor neznám. Proladují a slyším pár stanic a pak hodně slabých no nic vzhůru do závodu - mé přecevzetí bylo rozdal body do OK, jak se mi to povedlo posudte samy.

Obrazekdo OK se mi podařilo udělat celkem 8 spojení do OM -3, I -12, S5 -9, 9A -8, HA -6, YO -1

po půlnoci jsem to hezky zalomil vzbudil jsem se ráno a mile mě překvapila stanice UR7D z KN18JT bohužel i přes jeho páru jsem se na něj nedobouchal, to platí i pro OK1AR, OK stanice jsou slyšet, ale bohužel můj malý výkon =pokud se stanice natočila jako OK7ST, kterého jsem monitoroval delší dobu nebyl problém.

Obrazek

i na 70 cm jsem se snažil   udělal jsem  3 QSO, 9A -1, I - 2. no na anténu vert. 5/8 na autě a 3W super néé..vláčet anténu  to už by se rodina nevešla, hi

děkuji všem za výdrž, hlavně do OK, kde byl můj signál slaboučký.   Jedna taková zkušenost, být vysoko neznamená být dokonalý a všichni Vás volají - měl jsem před sebou hory přibližně stejně vysoké ale i na čechny přes 2 km vysoké což mě bralo  u srdíčka - no přístě to snad zmknu lépe. Jinak výsledky svého snažení jsem poslal i do 9A (díky Ondrovi 1CDJ) byl jsem překvapen, že jsem v cca půlce hodnocení i po odečteném ERR....jo i to mě potkalo tis. bodů pryč.

díky za spojeníčka a  těším se naslyšenou v dalším závodě! VY 73 de Edvin 9A/OK1UFF.                           

 

 

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky Polní den 2009 - 9A/OK1UFF - JN83CW

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA